26 juli, 2010

När katten är borta..

dansar råttorna på bordet brukar det ju heta. Maken min åker på konferans med sitt A3 några dagar i september och då har jag planerat in en tjejmiddag på lördagen. Jag har redan bokat bort bustrollen så de ska vara hos min mamma.
Det blir en lite annorlunda tjejemiddag för det är med personer som alla har en koppling till någon annan på middagen men som jag inte känner så jättebra. Vi blir 7 st och jag har haft tanken på en sådan middag ett tag men visste inte riktigt när jag skulle lägga den. Har liksom ingen lust att jaga ut maken och bustrollen för att jag ska ha tjejmiddag.

Lite kopplingar mellan oss 7.

Jag, Sofia och Camilla är svägerskor.
Camilla är fd svägerska med Maria
Maria är en gammal granne till Tessan om jag inte minns helt fel, Tessan är vän med
Åsa, mig och Sofia.
Åsa är vän med Linda vars son går på samma avdelning på dagis som mina bustroll och som för övrigt var med oss till Kolmården,
Linda och Camilla är gamla kompisar

Lite rörigt kanske, men jag tror att det kommer att bli dunderkul. I vilket fall som helst har jag varit lite uttråkad ikväll och nu suttit på nätet och spanat recept som kan vara kul att laga. Jag tror att det blir lite plockmat, men har inte riktigt bestämt mig om det är lättast eller inte. Det måste vara lätt att förbereda eftersom jag kommer vara själv med busfröna i några dagar innan. Jag får helt enkelt se, det är ju ett tag kvar så jag kan ändra mig många gånger :)

Tjingeling!

5 kommentarer:

  1. Ska bli skit skoj, jag är laddad till tänderna! Tack för idag! Puss i nuss

    SvaraRadera
  2. jag har hört talas om Engelska släktband, men detta verkar rörigt. Du Kan väll göra ett släkt/kompis träd efteråt med bilder?
    Mamma till dej

    SvaraRadera
  3. Jag ser verkligen fram emot det, kommer bli en kanonkväll :)

    SvaraRadera