23 december, 2010

Uppesittarkväll.

Sitter ni och tittar på uppesittarkväll kvällen före julafton. Vi gör det inte, vi tittar bara på tv som vanligt och jag kan inte minnas att jag gjorde det med mina föräldrar när jag var liten heller. Tjejerna fick gå och lägga sig i vanlig tid för att orka med morgondagen. Båda var tokspeedade och det tog ett tag innan Bianca somnade, Patricia somnade som vanligt såfort hon la huvudet på kudden.

En varsin julklapp är nerlagd i deras julstrumpor som hänger på sängen och resten ligger under granen nere i vardagsrummet. Jag har äntligen slagit in alla julklapparna, trodde bara att jag hade två kvar att slå in men det var tydligen fler. Nu är det iaf klart.

Själv har jag gjort en god gärning idag då en av våra anställdas utbetalningsavi kom tillbaka med posten till kontoret idag pga fel adress. Nu var det så att personen faktiskt bodde här i stan så jag fick tillslut reda på den rätta adressen och åkte över med avin innan jag åkte hem från jobbet. Hon blev jätteglad och jag kände mig nästan som jultomten.

Nu ska jag krypa upp i soffan med maken och titta på tisdagens avsnitt av The Deep.

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar