08 december, 2010

Vinterbilder.

Är sjukt trött på att vara hemma, men är fortfarande jättesnorig och krasslig i halsen och hostar var och varannan minut. Ligger just nu i soffan under en filt med lite levande ljus på vardagsrumsbordet och tittar på Jamie Oliver besöker Stockholm. Maken är på julbord med sitt A3 så jag är solo hemma, eller ja egentligen inte eftersom tjejerna är hemma. Sen är det sängen som hägrar för mig, jag undrar hur mycket man kan sova när man är sjuk..tydligen inte för mycket. Tog mig ner på "stan" för apoteksinköp och passade på att hämta ut ett paket. Allt som allt tog det 25 minuter fram och tillbaka hemma igen och jag var helt slut och fick lov att gå och lägga mig och sova när jag kom hem. Så tanken på att åka och jobba i morgon är lagt på hyllan. Nej nu ska jag njuta av att titta på när Jamie lagar svenk mat.






Tjingeling!

1 kommentar: