03 mars, 2011

Firat svärmor.

Hela familjen har varit iväg och firat svärmor ikväll. Vi lite senare än resten av makens syskon som var där när hon fyllde i tisdags, men eftersom lilla B var hängig så sköt vi på det tills ikväll istället.
Patricia var så trött att hon gick in i vardagsrummet och somnade i en fotölj medans vi andra fikade klart. När vi åkte hem lämnade jag bara av maken och bustrollen och åkte och handlade inför i morgon och makens tipslördag..fast jag glömde typ hälften tills på lördag så han får kompletera själv.
Det viktigaste för mig var att handla inför morgonens middag. Vi har bröllopsdag så jag tänkte göra något gott som går lite fort.
Efter mycket tänkande att prova på något nytt recept så bestämde jag mig för att det blir något som maken verkligen gillar i matväg.
En klassisk toast skagen till förrätt, oxfile med råstekt potatis med massor av vitlök & rödvinsås, sen hittade jag någon ny sorts glass med hasselnötter som jag tänkte vi kunde ta till efterätt.

Vi hade toast skagen till förrätt när vi gifte oss och jag tror inte att jag har ätit någon godare än den. Visserligen kan det bero på tillfället också, men den var helt gudomlig. Tror inte att jag har ätit det så många gånger efter det faktiskt så det är nog dax nu.

Tjingeling!

1 kommentar: