23 augusti, 2011

Hemma dag.

Somnade utan huvudvärk igår kväll men vaknade i morse med både huvudvärk och ont i kroppen. Så jag tog beslutet att vara hemma idag. I morgon har vi stort HR möte hela dagen med aktiviteter på kvällen och jag kände att det kanske skulle fungera att mota olle vid grind. Så jag skickade bustrollen till dagis och gick sen hem och sov i 2 ½ timme.
Vaknade lite piggare så jag åkte och köpte kakel till badrummet sen hem igen och sov i tre timmar. Påväg till dagis så svängde jag förbi och köpte klinkers till hallen så nu har vi det klart.

Jag och bustrollen åkte sen upp till Lg35 för att plocka lite äpplen. Ringde Å och frågade om de ville ha lite eftersom vi inte hinner äta upp alla och som läget är nu så smaskar kråkorna i sig de flesta som trillat ner. Vi plockade en hink och gick till Å där hennes syster S var och tog väldigt gärna emot äpplena. Fick meddelande nu ikväll att hon kokat äppelmos på dem..roligt när de kommer till användning när vi inte hinner äta upp dem.
Själv har jag bakat en äppelpaj nu ikväll som jag smaskat lite på i min ensamhet. Bustrollen sover och maken är i huset och jobbar, tänkte han kunde behöva lite äppelpaj när han kommer hem eftersom han är så himla duktig..som sagt min handyman.

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar