05 april, 2012

Familjen Snörvel.

Jag snorade järnet igår på jobbet så när jag satt på ett möte att mina kollegor flyttade på sig bort från mig för att de kände att de inte ville bli förkylda nu till Påsk.
När jag kommer hem så ser maken ut som sju svåra år och erkänner väl lite motvilligt att han troligtvis har feber (han är ju karls så han kollar ju inte) och somnar i soffan efter en stund. Patricia snorar och Bianca började både snora och hosta i natt.
Jag vaknade med ret i halsen och fortfarande snorig..hm känns som om vi kommer att snora hela påskhelgen..inte så kul kanske men just nu känns det bättre att göra det under en ledighet än att ta det under dagis och jobbveckor.
Känner att vi inte behöver fler frånvarodagar från arbetet för ett bra tag framöver.

Hoppas att vi piggar på oss bara för i morgon vankas påsklunch hos mamma och Håkan och på lördag hos svärföräldrarna..annars ser helgen lugn ut. Riktigt skönt!

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar