02 maj, 2012

Längtat hem.

Idag har jag haft en sån dag att jag har längtat hem till familjen. Även om jag vet att ingen av dem är hemma, det är ju vardag så maken jobbar och bustrollen är på dagis.
Jag blir oftast sådan när vi har haft lite långledigt och som i helgen supermysigt med vackert väder och träffat en massa vänner.
Vet ju att även de jobbar så vad skulle jag gjort hemma (förutom städa, diska, tvätta)? Visst sitta i solen och bara njuta.
Men det har man ju knappt tid med när man är hemma utan barnen lyckas ju näsan alltid komma farande med något de vill när man väl sätter ner rumpan :)
Men ibland är jag bara sån att jag längtar hem, även om jag trivs på jobbet och som idag haft lönekörning så det har varit full rulle.

Det är väl kanske vädret som gör det att man längtat hem med, för solen har skinit och det har sett ut att vara superskönt ute.

Två arbetsdagar kvar sen får jag ju vara hemma i två ;)

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar