26 mars, 2013

Snart påsk.

Redan tisdagskväll denna korta arbetsvecka. Ingen gymnastik i morgon men däremot styrelsemöte hos M. Så det blir till att åka direkt dit efter jobbet. Torsdag är det kortdag, det gillar jag. Det känns som om helgen blir så mycket längre bara genom att man går hem någon timme tidigare än vanligt. Sen blir det lite långledigt och nästa vecka blir ännu kortare arbetsmässigt för mig..bara tisdag-onsdag.
Sen har jag tagit ledigt med bustrollen, vi ska hitta på någrat roligt tänkte vi..lite påsklov sådär :)

Annars blir det väl som vanligt som hör påsken till,  lite mat hos svärföräldrarna och sen träffa vänner. Förhoppningsvis blir det lite varmare ute också så att man kan ta en fika eller två på altanen i solen.
Det kliar i mina fingrar när det gäller trädgården och jag skulle vilja plantera både det ena och det andra, men just nu har vi så kallt på nätterna att det inte ens känns lönt att göra någon snygg plantering i krukan på trappan för de stackars blommorna lär nog frysa ihjäl.

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar