14 mars, 2013

Trots?

Fröken B är inne i en lite jobbig period verkar det som.  Två kvällar i rad nu har hon fått utbrott av småsaker och med en pms mamma så blir det inte bättre heller.  Tur att maken är så lugnt i de lägena. Jag brukar ha väldigt bra tålamod när hon kan sätta igång, men just ikväll hade jag det inte. Gick ner i tvättstugan och fixade med tvätt berget istället....det är lite terapi för mig har jag märkt när jag är på dåligt humör.

Maken tog och lugnade ner B och jag blev lugn av tvätten...bra fördelning och alla var nöjda och glada efteråt. Pratade med B efter vi hade lugnat ner oss och frågade varför hon blir så arg. Men det vet hon inte, men hon vet att hon inte vill bli det....så jag vet inte om det är trots eller bara trötthet som gör det...

1 kommentar:

  1. Jag skulle tro att det är lite både och för trotsen kommer och går när man minst förvätar sig. Är mina barn trötta så brukar små saker blossa upp och blir värre. Hoppas det blir bättre och inte håller i sig allt för länge!
    Kram

    SvaraRadera