24 maj, 2013

Ibland vill jag vara civilpolis...

Blev såååå förbannad igår när jag åkte hem från jobbet. Jag ligger i omkörningsfilen och kan erkänna att jag inte låg i 110 som hastigheten var utan något över. Då kommer en bil bakom mig och lägger sig och flashar med lysena, viftar som en galning om att jag ska öka hastigheten.
När jag kommer om och svänger in framför bilen jag kört om och bilen bakom mig åkter upp och lägger sig bredvid mig och tokstirrar in i bilen och gestukilerar arg hej vilt innan han drar iväg i säkert 140 km/h och kryssar mellan bilar för att ta sig frammåt.

Vid sådanna tillfällen önskar jag att jag var en civilpolis och hade kunnat sätta dit puckot. Jag struntar blankt i om han är stressad, men så som han körde så riskerade han inte bara sitt liv utan andras och det är det som gör mig sååå arg!!!!

Blir arg idag med bara jag tänker på det....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar