27 oktober, 2013

Tidsomställning

Vi har haft en riktigt mysig söndag.  Ni vet en sån som man önskar att alla söndagar är.  Jag och maken vaknade innan bustrollen trots tidsomställningen. Men de kom snart intassande till oss och kröp ner i vår säng. Efter nästan en timme blev det frukost och storstädning.  Jag vet kanske inte det mysigaste,  men efteråt är det så skönt att det är rent och fint överallt :)
Resten av dagen har jag läst, bakat äppelpaj och bustrollen har hållit sams hela dagen.  Maken och dem har spelat spel och jag har bara legat och lyssnat på dem och njutit av lunget. 

Innan de somnade läste vi saga ihop,  utan att de började kivas om vilken vi skulle läsa (rätt vanligt annars)

Så ja jag önskar att fler söndagar var såhär hemma hos oss,  utan måsten och grejer inplanerade.  I morgon är förskolan stäng så jag och bustrollen ska vara hemma. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar