01 februari, 2014

Minicupcakes med juleskumsfluff och mellodax.

Patricia och Måns har varit på date, maken på tipslördag och jag å lilla miss B har haft Linda och Ludde på fikabesök på eftermiddagen.
Jag hittade en påse med Juleskum i en låda idag så det fick bli minicupcakes med juleskumsfluff. Blev riktigt goda men lite svåra att äta. 

För att göra fluffet behövs 4 dl grädde och en påse juleskum. Häll båda två i en kastrull och smält skumtomtarna i grädden på svag värme.  Låt inte grädden koka. Låt sedan svalna i några timmar i kylskåp. Vispa sedan upp det till fluff med elvisp. 

Kväll har tillbringats hos grannen S som även hon var gräsänka ikväll.  Det blev tacos,  bubbel och mellomys. 
Vi var iaf 3 som var nöjda med att Yohio gick till final :)

Nu ska jag och min onda hals krypa ner i sängen och hoppas att den är bättre i morgon för jag har inte tid att bli sjuk igen, så schas! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar