07 september, 2015

Tårtor, renovering och saknad

Full fart i helgen. Tjejmys i fredagskväll med Å och L och så mina bustroll såklart. Blev beställd pizza till kvällsmat, så avancerat så. Gjorde iaf gott tilltugg som lite försnacks.

Skivade en bagette i tunna skivor som jag stekte i stekpannan med lite smör. La parmaskinka ovanpå, lite mozzarella och tomat, så in i ugnen på 200 grader i ca 15 minuter tills osten smälte.  När jag tog ut dem la jag på lite basilika och ringlade över balsamico. Sååå gott enkelt.

Lördagen blev det tårtbakning och kalas för grannen Sebbe, efteråt däckade jag och ungarna i soffan. Sen gick ja och la mig tillsamman med dem vid 21....hur ofta händer det?  
Igår hjälpte snälla grannen K mig att åka till Ikea och köpte alla grejer som vi ska ha i diverse rum efter renoveringen. Blev ett helt släp fullt , så nu är vardagsrummet som ett enda stort lager. Jag och tjejerna blev bjudna på mat där på kvällen. Väldigt gott men något som min magen inte gillade så helgen avlutades på toaletten :(

Idag har mestadels tillbringats i soffan, tyckandes synd om mig skälv och saknar mannen massor. Ska bli skönt att han kommer hem i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar