05 december, 2010

2:a advent.


Våran andra advent har vi egentligen inte gjort så mycket speciellet. Efter att jag skrotat runt i min flanellpyamas och duntofflor tills efter 11 så var det bara att ta tag i det sura äpplet att åka till återbruket med 4 soppsäckar med urrensade saker ur linneskåpet. Lite av det tog mamma för att göra trasmattor av för flera veckor sen och det andra skulle ha blivit slängt redan då, men så stängde återbruket för lite omändring i 3 veckor så grejerna har stått i klädkammaren. Så nu efter helgens firande och massor av kartonger och papper tog jag och åkte iväg och slängde alltihop på en gång.

Som vanligt hamnade jag inne på M-huset och hittade ett tunt fleeceset till Patricia att ha under overallen på dagis om det blir så där väldigt kallt igen, en julklapp och sen dessa fina kuddfodral och lampskärm. Har spanat på liknande lampskärm i en inredningsbutik på nätet och priset var då 299 kr. Även om jag gillade den så kommer lilla snåljåpen fram i mig och tycker att det är lite mycket för en lampskärm. Den här kostade 99kr och kuddfodralen 49 kr st, så det fick bli en liten julklapp till familjen i förtid. Fast troligtvis är det nog bara jag som bryr mig om vilka kuddar vi har i soffan :)
Nu i kväll har makens föräldrar och systrar varit här och firat Bianca. Blev lite mat innan kaffe och tårta. Så nu är allt firande slut för den här gången.
Nu är det The Event på TV:n som gäller sedan sängen.
Tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar