17 december, 2010

Bra fredag.


Haft en bra fredag. Var redan på jobbet 06,30 och var helt ensam på avdelningen fram till 07,20 då en av mina kollegor kom. Så skönt att vara ensam en timme på morgonen och hinna fixa och dona med sånt som man kan behöva lite lugn och ro för att reda ut. Så jag åt min skinksmörgås med senap och drack en kopp te i tystnaden medans jag skrev ut lite avtal och annat som tar en del tid.

Tog en lunch med lite andra kollegor på jobbet än de som är på samma avdelning. Det händer inte så ofta, men jag ska nog se till att det blir lite oftare. Inte för att jag inte trivs med mina närmaste kollegor utan att det kan vara skönt med lite ombyte ibland.

Tyvärr fick jag reda på att en av mina gamla arbetsledare hade gått bort i förra veckan i hjärtattack enast 63 år gammal. Det är nu två inom en och samma vecka som gått bort. Den andra fick jag reda på i tisdags när jag kom till jobbet, en man som gick i pension förra vintern men som ofta var in på kontoret endå då han har skrivit en bok om företaget. Träffade honom senast för två fredagar sedan. Även han gick bort i en hjärtattack.


Jag har fått väldigt mycket gjort men samtidigt har dagen känts lång. Åkte in och köpte en julgran påväg hem från jobbet. Så den har jag och tjejerna klätt nu ikväll så de kom inte isäng förren efter nio vilket är väldigt sent för att vara dem. Jag blev väldigt nöjd och tycker att den blev superfin.

Nu håller jag tummarna på att det ska finnas lite varmvatten i morgon annars blir det att våldgästa någon av våra vänner med bustrollen så att de får duscha, jag med för den delen för jag kan bara inte ställa dem i duschen i det här kalla vattnet.


Nu hägrar sängen!


Tjingeling!

3 kommentarer:

  1. Jättefin gran :)
    Bara att komma hit om ni behöver duscha, två badrum finns till förfogande.
    Kram Tessan

    SvaraRadera
  2. Jättefint! Vad mysigt det ser ut :)

    SvaraRadera
  3. Fler luncher tillsammans röstar jag för :) mkt trevligt!!! Vem är den andra arbetsledaren som avlidit? Det har jag inte hört men att allas vår älskade Stickan gick bort hastigt hörde jag å det mottogs med stor sorg. Ytterligare en påminnelse om att livet är här och nu....inte imorgon eller nästa vecka! Kram......Btw vilken gudomligt vacker gran..

    SvaraRadera