20 december, 2010

Jag, Ernst och en kopp te.


Varmvattnet är äntligen tillbaka så jag och har tjejerna har tagit ett skönt bad innan det var sängdags för bustrollen. Har gjort en sats med Malins kola som nu står att stelna ute. borde inte ta så lång tid i den här kylan. Nu sitter jag i soffan med tända ljus på bordet och julgranen är tänd och tittar på Jul med Ernst medans jag äter en skinksmörgås och har tagit mig en stor kopp te.

Eftersom det är måndag så jobbar maken och bustrollen sover nu sött i sina sängar. Jag tycker verkligen den här tiden på året är helt underbar och eftersom jag avskyr att stressa inför julen så har jag skippat en del saker i år.

Det har inte blivit något pepparkakshus och inga hemmagjorda pepparkakor. Hade tänkt att baka pepparkakor med bustrollen, men sen tänkte jag att om inte Patricia frågar om vi kan göra det så stryker jag det från att göra listan. Och än så länge har hon inte frågat..så vi tar det nästa år istället :)


Nu ska jag kolla om kolan är klar, för i morgon kväll blir det en tur till vännen A med en burk julgodis som jag har lovat henne.


Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar