15 december, 2010

Lite mera...

är klart. Vännen A påminde mig om dessa superenkla godisar.

Smält 200g blockchoklad, smeta ut på bakplåtspapper, smält 200g vit choklad smeta ut
den på den stelnade mörka chokladen. Krossa polkagris ca 50 g och strö över den fortfarande varma vita chokladen. Låt stelna och bryt i lagom stora bitar..

Jag som gillar polkagrisar tycker att dessa är smarriga.
Har även gjort en sats chokladkola men vet inte riktigt hur den blir då jag tydligen inte hade någon cacao hemma så jag hade i 50 g 70% mörk bockchoklad istället. Ska bli spännande att se hur de smakar.

Tjingeling!

1 kommentar:

  1. Tack för receptet, ska nog prova detta!
    Satt igår o surfade runt efter bra recept på julgodis. Men jag orkar inte baka, är inte direkt bättre :( Får bli nästa vecka när jag ändå är ledig.

    Hoppas det gick bra att ta sig till jobbet i de här snövirvlarna som är ute.

    Kram!

    SvaraRadera