13 december, 2010

Lucia.

Har varit på barnens luciafirande på dagis på eftermiddagen. Bianca vaknade på fel sida efter sin sovning och ville absolut inte ha sin tomteklänning på sig. Så hon var den enda som inte hade några luciakläder på sig i tåget. Men hon var med iaf. Patricia gick längst fram i tåget med sin bästa kompis Tilde och de var sååå stolta att de höll på att spricka. Efteråt var det fika med skinksmörgås och pepparkakor. Jag hade köpt hem julskinka idag när jag handlade och maken tyckte att vi skulle göra i ordning den redan nu. Så efter ganska mycket övertalning så har vi, (vad jag anser är fusk) julskinkan i ugnen. Så jag gissar på att den är klar lagom tills maken kommer hem från sitt jobbpass på gymmet ikväll. Så vi får väl avsluta luciadagen med en skinksmörgås..tur då att jag även köpte julknäcke :)

Tjingeling!





2 kommentarer:

  1. Haha, Bianca påminner om bägge mina barn. Du hajjar hur jag har det!! ;)

    SvaraRadera