30 januari, 2011

Firande.

Igår blev det till att fira mammas man Håkan som fyllt 60 år i söndags och min mormor som blev 85 i fredags. Det blev trerätters, först en jättegod förrätt med sallad, lax, krutonger och lite annat smått och gott. Varmrätten blev Åsas kyckling i ugn med salami och soltorkade tomater. Till det sallad, vitlöksbröd och klyftpotatis. Min mamma hade gjort jättegod hemmagjort glass som var sååå god, så alla var övermätta och trötta när vi åkte hem vid 20,15 tiden.

Bustrollen hamnade i säng på en gång och jag och maken hamnade i soffan. Jag med ett glas vin då jag blev väldigt sugen på vin hos mamma, men jag körde. Men när klockan var 22 så höll både jag och maken på att somna i soffan så det var bara att gå upp och lägga sig och sova..fast jag måste erkänna att soffan är bra mycket skönare än sängen ibland :)

Än så länge har dagen bestått av frukost, städning, klippning av maken och en dusch. Nu sitter vi och väntar på att Åsa med familj ska komma och fika..

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar