26 januari, 2011

Hinner tänka..

Jag hinner tänka väldigt mycket när jag åker fram och tillbaka till jobbet. Mest hem från jobbet, ibland känns det som om jag inte riktigt kommer ihåg hur jag tog mig till jobbet..kör på rutin kan jag väl erkänna.
Idag tog det extremt lång tid att köra hem, vet inte varför men väldigt mycket bilar var det iaf. Det som mest snurrar i mitt huvud just nu är hus och inredning. Skulle verkligen vilja hitta huset med stort H, men jag tror eller vet att det huset inte finns i våran lilla stad så det kommer nog att förbli en dröm. Men ett hus iaf ska vi väl kunna hitta som både jag och maken tycker verkar som ett bra boende.

Vi var på husvisning i torsdags och var med länge i budgivningen men tillslut var det någon som budade över oss och vi beslutade att det inte var värt hur mycket pengar som helst. Vi vill ju fortsätta att leva också inte bara köpa hus :)
Och när man väl har varit med och budat på ett så får jag så mycket inredningsidéer som jag skulle vilja förverkliga i ett hus. Har en bild i mitt huvud hur jag vilja att vårat sovrum ska se ut om vi hittar ett nytt boende. Poängen är nämligen att vi inte kan flytta våran säng 1 gång till för då kommer den aldrig att kunna sättas ihop igen..eller jo det kommer den nog men det kommer inte att hålla ihop om nu maken inte snickrar om hela stommen.
Så i mitt lilla huvud planerar jag vårt "nya" sovrum som än så länge inte finns..men snart så kanske :)

Tjingeling!

Det här är ett drömhus för mig, torn, stor altan och mycket snickarglädje.

1 kommentar:

  1. Hej, nu har jag hittat hit!

    Förstår helt & hållet att du vill ha huset ovan! Vilken dröm..

    Känner såå igen mig i det du skriver att innan man ens köpt huset så har man kickat igång ALLA inredningscylindrar som finns att tillgå i det lilla hjärnkontoret. Men det är väl inget fel med det? ;)

    Lycka till i husjakten!

    Kram
    Lina

    SvaraRadera