19 januari, 2011

Lite nervöst.

Patricia ska som sagt ha sitt kalas på lördag. En av tjejerna som är bjudna är jätteallergisk mot både ägg och nötter. Inget som har ägg eller nötter får ens nudda hennes saker hon ska äta. Pratade med hennes mamma idag och vi ska få en spruta som vi ska köra in i benet på henne om det blir så att hon får i sig något olämpligt, bara det gör mig nervös.

Fick en lista på vad hon får äta så tror jag kör på den vägen..bara köpa saker som hon får vara i närheten av. Jag visste att man kunde vara tok känslig för nötter, men absolut inte för ägg och hade i mitt stilla sinne trott att det bara var för otillredda ägg. Men allt med ägg i..så det blir ett helt ägg och nötfritt kalas. Men det ska väl gå bra det med :)

Hoppas jag iaf...

Tjingeling!

1 kommentar:

  1. Hej!
    Lovisas kompis Neo är också äggallergiker och det är ett pyssel men jag har ätit kladdkaka utan ägg och det var helt ok det me.
    Lycka till med kalaset på lördag!
    Kram Kram

    SvaraRadera