01 januari, 2011

Nyårsafton

Vi började nyårsafton med att ta en ordentlig sovmorgon igen..börjar bli en vana så jag vet inte hur jag ska få upp bustrollen på måndag till dagis.
Efter att jag varit iväg och handlat dekorationer till dukningen och lite förmiddagsfika gick vi ut till lekparken och åkte pulka, rutchkana och gungade innan det var dags för lunch och lite sovtajm. Tjejerna hjälpte mig att duka medans maken lagade lunchen. Jag blev riktigt nöjd med dukningen.
Vi lagade maten ihop när gästerna kom och det blev Dillpestotoast med räkor, löjromscrostini och toastbröd med köttbullar med smaka av soltorkade tomater. Den sista förätten var till tjejerna och de åt massor :)

Varmrätten blev den italienska poatiskakan, oxfile, rödvinssky, sparris, smör och vitlöksstekta champinjoner, sallad och vitlöksbröd. Oxfilén blev perfekt och det andra var oxå gott. Potatiskakan var inte riktigt min smak och både jag och Anna tyckte att det var lite för mycket örter i.

Efterrätten blev vanliljglass med nougatsås till småtjejerna och vi andra åt Jappmousse med vispgrädde och rårörda hallon..en efterätt som är lätt att göra och alltid är uppskattad.

Tjejerna busade för fullt så det var full rulle hela kvällen, medans vi vuxna satt och åt och de små redan var klara blev det filmtajm en stund. De spanade för fullt efter fyrverkerier och när klockan var 22,30 var våra två bustroll så trötta att de själva ville gå upp och sova. Lilla T somnade strax efteråt i soffan. Vi vuxna fastnade framför en väldigt spännande hockeymatch på tv. Vi missade dock inte 12 slaget men sen blev det för spännande på hockeyn. Det blev en ganska tidig natt då Peter var hängig och vi andra småbarnsföräldrar trötta. Men trevligt hade vi :)






Tjingeling!

2 kommentarer:

  1. Tack underbara vänner för igår!! Mysigt, trevligt, gott, mättsamt osv.
    God fortsättning! Kram <3

    SvaraRadera