26 februari, 2011

Lite vårigt.

Trots att snön ligger kvar i drivor överallt och det kändes allt annat än vårigt när vi åkte ut till mamma i förmiddags med Å & M i släptåg i en bil efter oss. Lite läskigt att köra när snön har drivit igen vägen totalt på vissa ställen. Skönt var det då vi såg att plogbilen kom farande medans vi var där så man slapp eländet när vi skulle hem igen.

Oj.lite off the track igen, men sån är jag när jag skriver :)

I alla fall så blev det fika när vi kom fram och Å&M fick en husesyn då de aldrig varit hemma hos min mamma när de har varit hemma. Jag och Å var dit en gång innan de flyttat dig och fotograferade deras allé de har vid gården för vi letade naturliga linjer till fotokursen.

Efter fikat blev det en tur ut till ladugården och tittade på två lammungar som bara är några dagar gammla och en liten kyckling som inte ens min mamma hade upptäckt att den var kläckt än..så nykläck var den. Det känns lite vårigt sådär när fåren börjar lamma och kycklingarna kläcks..så med dem vårtecknen så hoppas jag verkligen att den är påväg.

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar