29 mars, 2012

Spark i baken.

Har funderat ett tag på att köpa en Pilatesboll och hantlar för att kunna träna hemma och idag slog jag till efter ett inlägg i vännen Åsas blogg. Hon hade kört ett 30 minuters träningspass hemma i morse innan jobbet.
För nog har man en halvtimme över på kvällarna..iaf vet jag att jag har det.
Tex de kvällar jag bakar..oftast gör jag det när bustrollen somnat och för det mesta så behöver grejerna gräddas i 30-45 minuter. Då hamnar jag oftast i soffan eller framför datorn. Tid som jag faktiskt kan använda till annat, träna till exempel.

Så även om jag vet redan nu att jag inte kommer göra det varje kväll så är jag nöjd om jag gör det två gånger i veckan..det är ju bättre än inget alls.

Så ikväll har jag kört första passet, maken har fotbollsmatch och bustrollen sover. Eftersom jag använder bollen mycket även på gymmet så har jag redan ett träningsprogram klart vilket är ett plus.

Tur att man har vänner som ger en en spark i baken ibland ;-)

Tjingeling!

6 kommentarer:

  1. Hej!
    Är så nyfiken på vad du hade i snittarna då du hade Afternoon tea? Frågade i kommentarerna förut men vet inte om du såg det.

    Det såg så gott ut så det vore kul om du ville dela med dig av "recepten".

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!

      Det har jag missat. Det var tre olika, den ena var majonäs, lite cremefraich och gurka i. Den andra hade jag köpt färdig laxröra, minns inte vad märket heter men kan kolla upp det då jag har en burk hemma :) och den treje hade jag tagit philadelhiaost och rökt skinka och blandat ihop. I efterhand hade jag tagit någon smak på philadelphiaosten för de blev lite smaklösa.

      //Madde

      Radera
  2. Heja heja vännen, nu kör vi så svetten sprutar... Ja iaf på mig ;) Dela gärna med dig av ditt bollprogram då min boll bara samlar damm just nu :( natti natt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart du ska få det vännen :) Dumt att den bara samlar damm..

      Radera
  3. Men man behöver ha tid i soffan också.
    Mamma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, fast inte så mycket tid som jag ligger i soffan om jag räknar efter i antalet timmar jag sitter där :)
      Puss och Kram

      Radera