21 april, 2014

Ljuvligt!

Vi kan definitivt inte klaga på vädret över påskhelgen. Herregud vilket ljuvligt väder det har varit!  Runt 19 grader idag,  så underbart skönt så idag åkte shorts på :)
Storstädat altanen och maken har oljat in den så i morgon kväll får möblerna komma på plats och jag kan fixa i ordning min piffhörna som mannen säger  :)
Gardiner har kommit upp i lekstugan som min snälla mamma har sytt och vi har varit över till dem på en fika. 
Hon bjöd på en otroligt god rabarberkaka gjord på färska rabarber.  Nu längtar jag ännu mer tills våra börjar växa till sig lite mer. 

Känns som om vi har fått massor gjort den här långhelgen. Det har varit skönt att kunna ta dagen som den kommit och inte haft alltför mycket inplanerat. Skönt att bara vara hemma med familjen trots att man knappt ser röken av fröken P nu mera på helgerna.  Det märks att kompisarna drar mer än vad mamma, pappa och syrran gör nu mera.  Bara att vänja sig misstänker jag på både gott och ont. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar