24 april, 2014

På ett ögonblick.

Man inser inte hur fort livet kan förändras förän det händer något oväntat. 
Igår när jag åkte hem från jobbet blåste en motorcykel om mig när jag ligger i omkörningsfilen. Jag pratade med en vän i telefonen och muttrade över vilken dåre han var. 
Knappt en mil senare har mannen på motorcykel kört ihjäl sig mot ett vägräcke. 
Den synen kommer nog finnas kvar hos mig länge och jag önskar ingen annan att få se det under sin livstid. 

Så snälla ni på motorcykel,  tänk en extra gång när ni är ute och kör. Både för er egen säkerhet och för andras.  För även om det säkert är jätteskoj att köra fort så kan det inte vara värt att mista livet för. För det är inte han som dog igår som nu lider utan hans familj och vänner som fortfarande är i livet och även om ni inte tänker på er själva så kan ni väl tänka på dem som blir kvar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar