24 oktober, 2010

Helgen!


Har nu kommit hem från en jättemysig SPA helg med Sofia, Åsa och Helena. Vi kom ut på fredagen till ett lite snöigt Sandhamn men med strålande sol. Kändes som rena skärgårdsdrömmen..ungefär som att kliva rakt in i Skärgårdsdoktorn för er som sett den serien för ca 100 år sen känns det som. Väl framme blev det lite bubbel och choklad på rummet innan vi trippade ut i snön till badtunnorna ute som innehöll 40 gradigt vatten. Jag, Sofia och Åsa var modiga eller dumma nog att bada i den 4 gradiga poolen. Skitkallt helt enkelt, men man blev pigg och det kändes som om huden krypte två storleker. Tror nog inte att den gjorde det, men det hade ju inte gjort något i så fall :)
Efteråt supergod middag som för min dell bestod av Oxfilétoast till varmrätt och någon choklad grej till efterätt. Oxfilén var gudomlig, men chokladen hade jag kunnat skippat såhär i efterhand..den smakade kylskåp som Åsa uttryckte det.
Lördagen har bestått av frukost, promenad för mig och Fian, lite relax innan lerbehandlingen som jag bokat, lunch på Värdshuset, lite bubbel, bad i tunnorna igen och middag. Jag och Helena gick och la oss tidigt medans partyprinsessorna Åsa och Fia kom inramlande runt 2 tiden.
Idag var det sämre väder så vi tog båten till fastlandet tidigare än vad vi räknat med och jag körde hem i skitvädret. Skönt endå att komma hem i lite lagom tid så jag han mysa med familjen innan det var dags att lägga bustrollen. Nu gäller soffan och sen lite laddning inför en veckas jobb.

Sandhamn från båten

Choklad :) Cava


Här skulle jag vilja bo..underbart hus!!!




Tjingtjing!!

4 kommentarer:

  1. Wow det låter och ser verkligen ut som ni haft det helt underbart! Carpe Diem <3
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Ämen guuuuuu så najs! Vilken härlig helg. Det där borde vi oxå göra nångång, det låter ju helt ljuvligt!!! Älskar ju Stockholms skärgård oxå.

    Nu är batterierna laddade :)

    Kram ♥

    SvaraRadera
  3. Nina- rekomenderar verkligen att åka dit. Bra weekendpris har dom :)

    SvaraRadera
  4. Låter som en underbar weekend! :-) Klart jag minns Skärgårdsdoktorn! Det följde jag slaviskt! :-)

    Hoppas verkligen att du blir bättre och slipper sjukdagar!

    Kramar

    SvaraRadera