26 oktober, 2010

Lollo pannkakor!

Eller ja, amerikanska pannkakor egentligen men Patricia kallar dem för Lollo pannkakor. Det blev det till middag ikväll. Maken jobbar sent och har redan en matlåda och då passar pannkakor bra. Jag gillar dem för att de går fort att göra och man behöver inte äta lika många som om man gör tunna pannkakor.
Här kommer receptet för er som vill prova :)


För 10-12 stycken behövs:

2 ½ dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
½ tsk salt
1 msk socker
2 ½ dl mjölk
2 msk smält smör + smör till stekning
1 ägg

Gör så här:
Blanda ihop de torra ingredienserna till smeten. Vispa sedan i mjölk, smör och sist ägget.

Stek pannkakorna i lite smör i en stekpanna. När du ser bubblor på översidan på pannkakan är den dags att vända.

Inte så nyttigt kanske men gott :)

Tjingeling!

1 kommentar:

  1. Muuums! Shit va gott det där ser ut. Det måste jag prova, mina kids är pannkaksfreak till fullo (vilka barn e inte det?)

    Sjävlklart kan jag köpa julgranskulor när jag ändå är där. Säg till vilka du ska ha bara, så fixar det sig. Vi åker sista helgen i nov så det är ju en månad kvar.

    Ha det bäst!
    KRAM

    SvaraRadera