22 juni, 2011

Snart midsommar.

Herregud vad tiden går fort på fredag är det redan midsommarafton för er som har missat det. Vi ska vara på två ställen i år med, Lg3 och Aspö..vi börjar med silllunch på Lg3 med blivande grannar och en hel del andra. Jag tror att det blir ungefär samma gäng som förra året. Sen ska det bära av till Aspö där vi har varit de senast 12 åren tror jag det är. Så för oss är det traditionell midsommarafton.
I år har vi fått "dispans" av ägarna av Lg3 att inte fira hela midsommarafton på gatan, men nästa år är vi dit tvingade hela dagen och natten ;) annars har M hotat med att säga upp bekantskapen med oss :) och det är lite svårt att säga nej när det bara är några hundra meter hem.
Har inte fått några direkta direktiv på vad vi ska ha med oss till Lg3 så jag har lovat att baka bröd som jag redan testat..det blir bakning i morgon kväll gissar jag. Till Aspö är det alltid vi som står för kvällsfikat så i år blir det Brownies jag bakade tidigare idag med jordgubbar och vispgrädde..blir nog mumma. Sen brukar vi äta kallskuret på kvällen, men bustrollen är inte så förtjusta i det så i år tar vi med oss grillspett gjord på kyckling som vi fick hemma hos L&F för några veckor sen för de var lika god kalla som varma.

Nu ska jag sätta igång grillen och för hoppningsvis blir det uppehåll ett tag till..inte så roligt att grilla hamburgare om det regnar ute..

Tjingeling!

2 kommentarer: